Sånt som gör mig lycklig

Varje morgon när jag går till jobbet möter jag folk med katter i korgar. Först tyckte jag det var lite märkligt att de är "ute och går" med katten och det var först när Kajsa var här och konstaterade att vi är granne med en veterinär som jag fattade. Att se katter varje dag och se deras hussar och mattar som bryr sig om djuren gör mig lycklig.

På vägen mellan vårt hus och tubstationen finns det en polisstation. En polisstation med polishästar. De är ute och rider flera rundor varje dag. Det bubblar lycka inom mig varje gång jag kommer nära hästarna.

 

* BILD SAKNAS*

Sen har vi också ett rävpar som bor här nära. Jag har bara sett den ena av de två men Frank och Linn såg båda och man ser dem först sent på kvällen eller på natten. Tänk att under några månader i London har jag sett flera rödrävar än jag har gjort under hela mitt liv i Finland.

 

Att kunna bo i London men ändå vara så nära de djur jag älskar mest. Det är lycka det.


Kommentarer
Postat av: Nina

Hejsan, letade lite spelningar just och såg att Taken By Trees från Sverige spelar i mitten av december. Är inte säker på om jag ska gå men tänkte kolla om ni kanske är intresserade? Det kostar bara 11 pund. Här är hennes myspace-sida: http://www.myspace.com/takenbytreesmusic

2009-10-27 @ 20:31:45
URL: http://londonina.blogspot.com
Postat av: Freddy

Ja men visst är vi med. Låter annars bekant, har du kanske nämnt henne förr eller så lyssnade Sara på henne när jag var i Åbo? Ikväll ska vi gå på Efterklang med symfoni orkester. Tjolahopp.

2009-10-28 @ 17:40:25
URL: http://fredrikahayry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0